Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej bip.ts.szczecin.pl .
Status pod względem zgodności
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
- obecny jest atrybut klucza dostępu
- link do dokumentu PDF
- link do dokumentu Word
- pusta etykieta formularza
- bardzo niski kontrast (archiwalny BIP)
- sąsiadujące linki prowadzą do tego samego adresu URL
- obecne niezgodne z zasadami dostępności dokumenty PDF
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
pytania@ts.szczecin.pl lub telefoniczny.
Pani Andżelika Winkler
Pani Andżelika Winkler - nr tel. 91 311 41 21
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Postępowanie odwoławcze
2.Żądanie powinno zawierać:
1) dane osoby zgłaszającej żądanie,
2) wskazanie strony internetowej lub jej elementu, który ma być dostępny cyfrowo,
3) wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
4) wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
3. Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
4. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zostanie zapewniona dostępność cyfrowa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
5. Odmawia się zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
6. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, niezwłocznie powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej.
7. Do zapewnienia alternatywnego sposobu dostępu do wskazanego elementu strony internetowej ust. 3-6 powyżej stosuje się odpowiednio.
Postępowanie odwoławcze.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Inne informacje, określone w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 2
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
1. Budynek Zarządu Tramwajów Szczecińskich Sp. z o.o. przy ul. Klonowica 5 jest częściowo dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami.
1) Przed budynkiem, w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu, znajduje się oznakowane miejsce parkingowe dla osoby ze szczególnymi potrzebami.
2) Wejście do budynku jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach.
3) Przy portierni wydzielono i przystosowano pomieszczenie dla interesantów - Punkt Przyjęć Interesantów, w tym osób ze szczególnymi potrzebami
4) Przy wejściu znajduje się tablica informacyjna z lokalizacją jednostek organizacyjnych oraz portiernia gdzie można uzyskać ustną informację o miejscu załatwienia sprawy bądź przywołać telefonicznie pracownika Spółki aby podjął interesanta w innej dostępnej lokalizacji (załatwić sprawę bez konieczności przemieszczania się po budynku).
5) Pisemnie wnioski można złożyć do skrzynki na korespondencję, umieszczoną przy portierni.
6) Do budynku można wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym.
7) W budynku znajduje się oznakowanie pismem Braille'a ułatwiające dotarcie do wskazanych pokoi przez osoby niewidome i niedowidzące.
8) Praca Spółki jest zorganizowana tak, aby zdecydowana większość spraw, z którymi zgłaszają się pracownicy i mieszkańcy załatwiana była na parterze budynku (Kancelaria, Dział Kadr i Szkolenia, Dział Administracyjny oraz stanowisko ds. BHP i Ochrony Środowiska).
9) Na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową.
10) Kolorem kontrastowym oznaczono krawędzie stopnia pierwszego i ostatniego schodów.
11) W budynku umieszczono tablice informacyjne na ścianach w korytarzach i nad odpowiednimi drzwiami, pomieszczeń takich jak, np.: kancelaria, sekretariaty, informacja, kasa.
12) Osobami wyznaczonymi do pomocy osobom z niepełnosprawnością są pracownicy Kancelarii:
Pani Aneta Kucharska – nr tel. 91 311 41 20
Pani Andżelika Winkler – nr tel. 91 311 41 21
Prosimy o kontakt co najmniej 1 dzień przed wizytą w Spółce w celu szczegółowego omówienia współpracy w dniu wizyty.
Nie zapewniamy informacji przetłumaczonych na polski język migowy.
W Spółce nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego (na miejscu i online).
Elementy dodatkowe deklaracji, wskazane w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 5, 6.
Aplikacje mobilne
Pozostałe informacje
— zamiar osiągnięcia wyższego poziomu dostępności niż wymagany prawem,
— środki zaradcze, które zostaną podjęte w celu rozwiązania kwestii niedostępnych treści na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych, w tym ramy czasowe wprowadzenia tych środków w życie:
W miarę możliwości Spółka zobowiązuje się do wdrożenia racjonalnych usprawnień umożliwiających lepszy dostęp dla osób o szczególnych potrzebach.